Les activitats plantejades, estan destinades per a nens de cicle superior.
Les activitats didàctiques elaborades són:
- Activitat 1: Línia del temps
Aquesta activitat consisteix en agafar les dades que tenim de la població de Tordera ordenades per anys i fer un exercici on aquestes dades estiguin desordenades i els nens les hagin d’ordenar. Amb aquesta activitat doncs, estem fent que els nens comencin a veure les diferències entre els anys i la població i saber ordenar-los perquè n’hi ha molts i per fer-ho es necessita molta concentració. - Activitat 2: Anàlisi de dades
Aquesta activitat està feta de manera que, amb les dades que tenim de la població, els alumnes elaborin un gràfic i l’observin. A partir d’aquesta observació el que han de fer els nens/es és extreure una conclusió i comentar-la en petit grups per després exposar-la a classe i poder veure altres idees i opinions del perquè de l’evolució de la població. - Activitat 3: Mapa del municipi
Amb aquesta activitat necessitem el mapa on els alumnes hauran de col·locar les parts del municipi de Tordera que faltin, pintar les zones segons indiqui la llegenda i indicar on està casa seva i la dels seus familiars i amics. Amb això el que volem és que els nens/es comencin a ubicar-se dins el seu poble i que a més el relacionin amb la realitat, sobretot a l’hora de posar-hi la seva casa. D’aquesta manera introduïm els mapes mentals.
Les activitats les trobareu al dossier dels alumnes que us adjuntem a continuació:
La resolució de les activitats les trobareu al document del mestre que us adjuntem a continuació:
Activitats didàctiques - document pel mestre
Activitats didàctiques - document pel mestre
- Activitat 4: Aplicació de les TIC - HISTORYPINAquesta activitat que us presentem a continuació va relacionada amb l'us de les TIC a dins l'escola. Per tant, la considerem una activitat molt significativa per l'aprenentatge dels alumnes en relació al coneixement del poble que estem treballant mitjançant aquest bloc.A través d'aquesta, volem que els alumnes investiguin sobre el passat i el present del poble de Tordera i que contrastin el que han trobat tot fixant-se amb les causes i les conseqüències d'aquests canvis que s'han anat produint al llarg dels anys. També, volem fomentar la visió geogràfica dels alumnes, és a dir, que amb l'activitat que proposem els nostres alumnes sàpiguen diferenciar les diferents parts d'un territori per mitjà d'un mapa. En aquest cas treballaran el mapa de Tordera. Aquesta activitat doncs, és una proposta didàctica que els mestres poden aplicar a les classes de socials, geografia, etc. I pot ser variada depenent del territori que el mestre vulgui treballar. Per tant, podem observar que ofereix un ampli ventall de possibilitats educatives.
L'activitat la trobareu al dossier de l'alumne que us adjuntem a continuació:
També us adjuntem el dossier del professor:
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada